تعداد مطالب در آرشیو : 21 مورد یافت شد

suggest-1
Html     مهارت های کاربردی

جمعه 05 شهريور 1400

suggest-1
CSS     مهارت های کاربردی

جمعه 05 شهريور 1400

suggest-1
Javascript     مهارت های کاربردی

جمعه 05 شهريور 1400

suggest-1
Bootstrap     مهارت های کاربردی

جمعه 05 شهريور 1400

suggest-1
Jquery     مهارت های کاربردی

جمعه 05 شهريور 1400

jQuery یک کتابخانه جاوا اسکریپت منبع باز است که تعامل بین یک سند HTML و CSS یا به طور دقیق تر Document Object Model ( DOM ) و جاوا اسکریپت را ساده می کند.

suggest-1
Photoshop     مهارت های کاربردی

جمعه 05 شهريور 1400

suggest-1
نرم افزار اطلس آسمانی     چند رسانه ای

چهارشنبه 10 شهريور 1400

در نرم افزار اطلس آسمانی موقعیت جغرافیایی قدیمی یکصد نقطه از تاریخ اسلام بر روی عکسهای هوایی امروزی مشخص و مکان های قدیم و جدید با هم تطبیق داده شده، که این موضوع کاملا جدید است.

suggest-1
نرم افزار جامع آزمون ICDL     چند رسانه ای

چهارشنبه 10 شهريور 1400

بدون نیاز به نصب، با قابلیت اجرا روی ویندوز و وب ، امکان پاسخگویی به مفاهیم مختلف، به تفکیک موضوع. امکان مرور و اصلاح پاسخ نامه و نمایش سوالات به صورت تصادفی

suggest-1

اسلایدر جاوا اسکریپت کاملا هوشمند با قابلیت نمایش نا محدود تصاویر و انیمیشن های تصادفی به صورت محو شونده، کشویی، آکاردئونی، حرکت عمودی و افقی و حالت های دیگر. تمامی مشخصات این اسلایدر قابل سفارشی کردن است . مشخصاتی مانند طول ، عرض ، تعداد خطوط آکاردئونها، سرعت انیمیشن و ...

suggest-1

دامنه یا دامین، همان آدرس سایت است. همان آدرسی که برای ورود به سایت وارد میکنیم. با توجه به اینکه اینترنت به‌عنوان یک شبکه جهانی از سایت‌ها و شبکه‌های متعددی تشکیل‌شده است؛ هرکدام از این شبکه‌ها دارای آدرس مخصوص به خود هستند؛ و از این طریق است که ما قادر به شناسایی سایت ها هستیم. می توان گفت دامنه سایت، همان آدرس یکتایی است که به یک سایت اشاره میکند. این نام هر سال باید برای اشاره کردن به سایت مورد نظر تمدید گردد.

suggest-1

هاست (Host) بخشی از یک سرور است که اطلاعات سایت شما روی آن قرار می‌گیرد. در فضای هاست می‌توانید صفحات وبسایت، تصاویر، عکس‌ها، و انواع فایل‌ها را وارد کنید. به این ترتیب، کاربران در سرتاسر جهان، می‌توانند از سایت‌تان بازدید کنند. با اجاره هاست در فضای وب، انگار مغازه‌ای در اختیار دارید که محصولات‌تان را در آن قرار دهید. حالا کاربران در هر ساعت از شبانه روز با وارد کردن آدرس سایت شما، می‌توانند از صفحات‌تان بازدید کنند.

suggest-1

داده‌های اخیر سازندگان شاخص PopularitY of Programming Language ‪( PYPL )‬ نشان می‌دهد که Python "محبوب‌ترین" زبان برنامه‌نویسی و جاوا و JavaScript پس از آن هستند. برای تعیین محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی برخلاف سایر تحلیلگران، PYPL به یک شاخص بسیار خاص نگاه می‌کند: جستجوی آنلاین آموزش‌های مربوط به یک‌زبان خاص. این منطق اعتماد به خرد جمعی را ترغیب می‌کند.

suggest-1

بعد از مدت‌ها شایعه، مایکروسافت رسما تأیید کرد ویندوز ۱۱ سه‌شنبه، ۱۳ مهر، به‌رایگان برای تمامی کامپیوترهای دارای ویندوز ۱۰ رسما منتشر خواهد شد که حداقل سخت‌افزار مورد‌نیاز برای اجرای ویندوز ۱۱ را دارند. طبق اعلام مایکروسافت، به‌روزرسانی به ویندوز ۱۱ از ۱۳ مهر شروع خواهد شد؛ اما این به‌روزرسانی مرحله‌به‌مرحله دردسترس خواهد بود و تمام کامپیوترهای واجد‌شرایط در همان روز اول ویندوز ۱۱ را دریافت نخواهند کرود و صاحبانشان باید مدتی صبر کنند.

suggest-1

اینستاگرام اعلام کرده است طی هفته جاری، برای کاربرانی که تابه‌حال اطلاعات تاریخ تولد خود را وارد نکرده‌اند، در زمان ورود به اپلیکیشن پیامی به‌صورت پاپ-آپ ارسال خواهد کرد. کاربران در دفعات معدودی قادر خواهند بود این پیام را نادیده بگیرند؛ اما در نهایت دیگر قادر به رد آن نخواهند بود و برای ادامه استفاده از اینستاگرام، باید اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند.

suggest-1

جدیدترین اطلاعات منتشرشده، از احتمال استفاده از دوربین سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی ۵ برابری در شیائومی ۱۲ خبر می‌دهد. شیائومی در سه سال گذشته از حسگرهای مختلف ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده‌ فراوانی کرده است؛ از جمله مواردی که درون دوربین‌های می ۱۱ و میکس ۴ قرار گرفته‌اند؛ اما ماژول‌های اولترا واید و تله‌فوتو همچنان از حسگرهای دارای رزولوشن پایین استفاده می‌کنند که از ۸ تا ۱۳ مگاپیکسل متغیر هستند؛ اما گزارشی که اخیرا منتشر شده است، از احتمال تغییر این رویه خبر می‌دهد.

suggest-1

با شنیدن یا خواندن اصطلاح هوش مصنوعی، تصاویر و اصوات گوناگونی در ذهن ما شکل می‌گیرد. برخی صدای دستیارهای هوشمندی همچون سیری و کورتانا و الکسا را می‌شنویم و برخی دیگر، به‌یاد تصاویر وحشتناک و نگران‌کننده‌ی فیلم‌های علم‌تخیلی همچون ترمیناتور می‌افتیم. عاشقان جدی‌تر سینما هم به‌احتمال زیاد چهره‌ی معصوم کاراکتر دیوید در فیلم تحسین‌شده‌ی استیون اسپیلبرگ (A.I. Artificial Intelligence) را به‌یاد می‌آورند. به‌هرحال هوش مصنوعی امروزه در ذهن و فکر بسیار از ما کاربران دنیای فناوری جا خوش کرده است و تا آینده‌ی نامعلوم هم جزوی از زندگی ما خواهد بود. همیار و همکاری که شاید آینده‌ای روشن و شاید ویرانه‌ای شبیه به فیلم ترمیناتور برای ما بسازد.

suggest-1

هوش مصنوعی مجموعه‌ای از سیستم‌های پیشرفته و تکنیک‌هایی است که ماشین‌ها را قادر می‌سازد تا کار‌ها و مجموعه‌ داده‌ها را محاسبه کنند. در واقع هوش مصنوعی مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های مختلفی است که با هم‌کار می‌کنند تا ماشین‌ها را قادر به درک، عمل، و یادگیری در سطح هوش انسانی کنند. سیستم‌های هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای پیچیده بوده و در زندگی کاربرد بسیار زیادی دارند.

suggest-1

گزارش میزگرد تخصصی، هم اندیشی آفریقا. معاونت هماهنگی امور بین الملل، کمیته امداد امام خمینی (ره)

suggest-1
موج عشق     ادبیات

دوشنبه 29 شهريور 1400

تصور کن محبت را چون رود خانه ای پر تلاطم که به سویت جاریست . مدتی هست که بر روی این رود سد کشیده ام که دیگر لب ریز است . میخواهم این سد را بشکنم و چون سیلی از محبت تو را با خود ببرم . باشد تا در من غرق شوی .

suggest-1
درسوگ دوست عزیزم محمد     ادبیات

سه‏ شنبه 30 شهريور 1400

این شعر در سوگ و وصف حال ما بعد از درگذشت محمد و پدر گرامیش نوشته شده است

suggest-1
تفاوت بین Framework و Library     مقالات

چهارشنبه 31 شهريور 1400

توسعه دهندگان معمولا از عبارت های Library و Framework به جای همدیگر استفاده می کنند. اما این دو کاملا متفاوت هستند. فریمورک ها و کتابخانه ها کدهایی هستند که توسط برخی اشخاص نوشته می شوند و برای حل مشکلات رایج مورد استفاده قرار می گیرد.