تعداد مطالب در آرشیو : 8 مورد یافت شد

suggest-1
رویاهات رو بساز     اجتماعی

پنجشنبه 02 تير‏ 1401

یا رویا هات رو بساز ، یا یه نفر تو رو استخدام میکنه تا رویاهاش رو بسازی

suggest-1
بررسی اجمالی کنترل پروژه     مقالات

سه‏ شنبه 07 تير‏ 1401

پروژه مجموعه تلاش های موقتی برای تحقق یک تعهد و ایجاد یک محصول یا ارائه خدمات منحصر به فرد است. اصطلاح موقتی به این معنی است که پروژه ها در زمان های معین شروع و خاتمه می یابند. اصطلاح منحصر به فرد نیز به مفهوم این است که خدمت یا محصول مورد نظر کاملا یکتا بوده و تکراری نیست.

suggest-1

روزی مردی با مشاهده آگهی شرکتی بزرگ برای استخدام یک سرایدار به آنجا رفت. در راه به امید یافتن یک شغل خوب کمی خرید کرد. در اتاق مدیر همه چیز داشت به خوبی پیش میرفت تا اینکه ...

suggest-1

من به بعضی چهره ها چون زود عادت می کنم پیششان سر بر نمی آرم ، رعایت می کنم همچنان که برگ خشکیده نماند بر درخت مایه رنج تو باشم رفع زحمت می کنم این دهان باز و چشم بی تحرک را ببخش آنقدر جذابیت داری که حیرت می کنم کم اگر با دوستانم می نشینم جرم توست هر کسی را دوست دارم در تو رویت می کنم فکر کردی چیست موزون می کند شعر مرا؟ در قدم برداشتن های تو دقت می کنم یک سلامم را اگر پاسخ بگویی می روم لذتش را با تمام شهر قسمت می کنم ترک افیونی شبیه تو اگر چه مشکل است روی دوش دیگران یک روز تر کت می کنم کاظم بهمنی

suggest-1
معرفی آپاچی کاساندرا     مقالات

پنجشنبه 23 تير‏ 1401

پایگاه داده توزیع شده آپاچی است که دارای مقیاس‌پذیری بسیار بالایی بوده و برای مدیریت حجم بالایی از داده‌ها همراه با پایداری سرویس مورد استفاده قرار می‌گیرد. یک سیستم ذخیره‌سازی ( پایگاه داده ) متن باز، توزیع شده و نامتمرکز است، که برای مدیریت مقادیر بسیار داده‌های ساخت‌ یافته گسترش یافته در سرتاسر جهان استفاده می‌شود. این پایگاه داده، نوعی از پایگاه داده‌های NoSQL است.

suggest-1

همانطور که از این نام یا بهتر است بگوییم اصطلاح مشخص است، مبحث کلان داده به حجم عظیمی از دیتا (اطلاعات) اطلاق می‌‌شود که در زمانی کوتاه و با سرعت و دقت بالایی تجزیه و تحلیل می‌‌شود. این اطلاعات می‌‌تواند ساختاریافته (اطلاعات منظم و دسته‌‌بندی شده) یا غیرساختار یافته (اطلاعات حجمی نامنظم و تصادفی) باشد.

suggest-1

دیتا مدل ساختار دیتابیس و طراحی منطق آن را مشخص میکند. مشخص میکند که اطلاعات چگونه ذخیره میشوند . دسترسی ها به چه صورت هستند و موجودیت ها که اساس مفاهیم در بانک اطلاعات هستند مشخص میکند.

suggest-1

Replication Factor : به تعداد Node هایی که به عنوان نگهدارنده کپی داده های هر سطر اشاره میکند. کاساندرا یک کپی از هر Row Base را در Row Key ذخیره می کند. این را اصطلاحا Replica می نامند. Replica Placement Strategy : به تعداد Replica در درون حلقه ها اشاره دارد. استراتژی های متفاوتی برای کپی کردن کلید ها در Node ها وجود دارد. در زیر به دو استراتژی اصلی اشاره می کنیم.