تعداد مطالب در آرشیو : 12 مورد یافت شد

suggest-1

رشته اتصال یا Connection String يک سري از جفت‌های نام و مقدار ( name , value ) است که به وسيله سمیکالن از هم جدا شده‌اند و نشان دهنده تنظيماتي براي اتصال به ديتابيس می‌باشند. اين تنظيمات شامل مکان ديتابيس، اعتبارسنجي، امنيت و نام ديتابيسي است که به آن متصل شده‌ایم. connection string براي منابع داده‌ای مختلف يكسان نيست. به عنوان مثال OLE DB و ODBC نياز به تعيين يک درايور OLE DB و ODBC در رشته اتصالشان دارند. کلاس‌های کانکشن ( Connection class ) داراي يک خاصيت Connection String هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن به ديتابيس وصل شويد.

suggest-1

پایگاه داده یا بانک اطلاعاتی، مجموعه ای منظم و سازمان یافته از اطلاعات ذخیره شده است. این اطلاعات تشکیل شده از سوابق و بایگانی‌های قابل خواندن با ماشین که برای مقاصد مختلف به کار می‌رود. این اطلاعات مرتبط دربارهٔ یک موضوع هستند که به صورتی مفید سازمان یافته‌اند و پایگاهی هستند برای روالهایی چون بازیابی اطلاعات، تصمیم‌گیری و نتیجه‌گیری .

suggest-1
دستورات پایگاه داده     مقالات

شنبه 03 ارديبهشت 1401

SQL مخفف عبارت Structured Query Language است که آنرا “زبان پرس‌وجوی ساختار یافته” معنی می‌کنند. اِس کیو اِل یک زبان استاندارد برای دسترسی و کار با پایگاه‌داده (database) است. این زبان از سال 1987 یک زبان استاندارد بین المللی (ISO) بوده است. برای دسترسی و کار با پایگاه داده از دستورات SQL استفاده می‌شود.

suggest-1

برنامه ریزی برای اجرای پروژه و مراحل واقعی اجرای پروژه

suggest-1

📸 نمایی از چهارپایه‌‌خوانی محمود کریمی در حرم رضوی

suggest-1
عشق مالامال     ادبیات

يکشنبه 04 ارديبهشت 1401

خدایا گرچه بیمارم، ولی خشنودم و شاکر . که باشد در کنارمن، چنین یکتا پرستاری .

suggest-1

یک کلاس استاتیک ( Static Class ) در واقع همان کلاس غیر استاتیک است، و فقط یک تفاوت مهم با آن دارد. یک کلاس استاتیک را نمی توانید نمونه سازی کنید. به عبارت دیگر، نمی توانید از عملگر new برای ایجاد متغیری از نوع آن کلاس استفاده کنید. از آنجایی که در این نوع کلاسها هیچ متغیر نمونه ای وجود ندارد، شما با استفاده از نام خود کلاس به اعضای یک کلاس ثابت دسترسی دارید.

suggest-1

در این صفحه امکانات موجود به صورت کامل از یکدیگر جدا شده اند. و می توانند به صورت مستقل عملکرد خود را داشته باشند. این امکانات می توانند به تنهایی یا در کنار هم در یک رایانه به کار گرفته شوند.

suggest-1
آموزش گام به گام نصب SQL Server     مقالات

شنبه 10 ارديبهشت 1401

با توجه به وجود مراحل مختلف و نکات کلیدی در نصب SQL Server ، در این مقاله مرحله به مرحله تمامی جزئیات به صورت تصویری آموزش داده شده است.

suggest-1
SQL Server Browser چیست ؟     مقالات

يکشنبه 11 ارديبهشت 1401

سرویس مرورگر SQL Server این سرویس روی همه نسخه های SQL Server پشتیبانی میشود ولی فقط در ویندوز قابل استفاده است. برنامه مرورگر SQL Server به عنوان یک سرویس ویندوزی اجرا می شود. مرورگر SQL Server به درخواست‌های دریافتی برای منابع مایکروسافت SQL Server گوش می‌دهد و اطلاعاتی در مورد نمونه‌های SQL Server نصب شده بر روی رایانه ارائه می‌دهد.

suggest-1
Sql Injection چیست ؟     مقالات

دوشنبه 12 ارديبهشت 1401

تزریق SQL چیست؟ تزریق SQL که به اختصار ( SQLi ) نامیده میشود یک آسیب‌پذیری امنیتی وب است که به مهاجم اجازه می‌دهد در کوئری هایی که یک برنامه کاربردی در پایگاه داده خود اجرا می‌کند دخالت کند. به طور کلی به مهاجم اجازه می دهد تا داده هایی را مشاهده کند که معمولاً در حالت عادی قادر به بازیابی آنها نیست. این ممکن است شامل داده های متعلق به سایر کاربران یا هر داده دیگری باشد. در بسیاری از موارد، یک مهاجم می‌تواند این داده‌ها را تغییر داده یا حذف کند و باعث ایجاد تغییرات مداوم در محتوا یا رفتار برنامه شود.

suggest-1
دفن آرزو     ادبیات

چهارشنبه 28 ارديبهشت 1401

چندیست قبل از دفن آرزوها در دلم، روی آنها اسید میریزم تا زود تر بپوسند. این اواخر برای دفن آرزو جا کم آورده بودم. کاکتوس