مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک اعلام کرد که نام این شرکت به «متا» تغییر کرده و این شرکت دنبال چیزی فراتر ازشبکههای اجتماعی است.
او میگوید که نام فیسبوک تمام فعالیتهای این شرکت را پوشش نمیدهد و فقط به یک محصول اشاره دارد اما حالا میخواهد به عنوان مدیرعامل یک شرکت چندوجهی دیده شود.
در رابطه با متاورس تعریفهای متفاوتی وجود دارد اما مدیران این شرکت میگویند متاورس مجموعهای از فضاهای مجازی است که اشخاص میتوانند با سایر افرادی که در یک فضای فیزیکی در کنار آنها حضور ندارند به خلق محتوا و گشتوگذار بپردازند.
روی هم رفته این شرکت با تغییر نام خود میخواهد بر روی خلق یک متاورس تمرکز کند. چند ماه قبل زاکربرگ در جریان مصاحبهای گفت که قصد دارد دیدگاه مردم را عوض کند تا فیسبوک صرفا به عنوان یک شرکت فعال در حوزهی شبکههای اجتماعی شناخته نشود.
به نظر میرسد مانند گوگل که در سال ۲۰۱۵ با خلق شرکت آلفابت زیر نظر آن قرار گرفت، فیسبوک هم با ایجاد برند متا میخواهد چنین کاری انجام دهد و شبکه اجتماعی فیسبوک در کنار اینستاگرام، واتساپ و هدستهای واقعیت مجازی Oculus زیر سایهی متا قرار میگیرند.